KB 1500 650

Kræftens Bekæmpelse fremtidssikrer marketing automation og infrastruktur i stor digital transformation

Kunde:

Kræftens Bekæmpelse

 


Leverancer:

Agillic Marketing Automation, Microsoft Azure Cloud, Dataintegrationer


Med en skybaseret platform, ny integrationsarkitektur og marketing automation-systemet, Agillic har Kræftens Bekæmpelse fremtidssikret sin digitale kommunikation – og styrket relationen til medlemmer, frivillige og donorer.

Udfordringen

Hele 97 % af Kræftens Bekæmpelses indtægter kommer fra donationer – fra private og virksomheder. Indsamling og opsamling af data, kommunikation med og til donorer og en løbende markedsføring af organisationens formål er med andre ord – og godt og vel – forretningskritisk.

 

En nøgtern gennemgang af den eksisterende systempakke afdækkede imidlertid helt åbenlyse udfordringer med skalering, vedligehold, fleksibilitet og – ikke mindst – datakvalitet og udnyttelse af data. Det anvendte marketing automation system var tilmed tæt på End Of Life.

 

En ny digital strategi pegede hurtigt i retning af en platformsløsning, hostet i skyen, der kunne sikre datahåndtering langt ind i fremtiden. Samtidig blev der opsat nye, høje krav til en øget brugervenlighed, så indlæring og eksekvering blev forenklet.

Se video

Løsningen

NexusOne opstillede et roadmap for Kræftens Bekæmpelses digitale transformation, så hver enkel innovation kunne implementeres uden performanceudfald, og i løbet af et år har vi i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse udviklet og implementeret en grundlæggende ny, modulær, systemarkitektur – som foruden drift- og datasikkerhed​ også har tilført organisationen helt nye standarder for brugervenlighed samt nye muligheder for automatiserede og personaliserede kommunikationsflows.

 

Kræftens Bekæmpelse har i dag et cloud-baseret setup med Agillic som marketing automation-platform og en event-baseret integrationsstruktur i Azure. Systemet er integreret med CRM, website og telemarketing og muliggør relevant, automatiseret kommunikation på tværs af hele organisationen.

 

Den tætte integration med Kræftens Bekæmpelses phoner system, Enreach, gør det endvidere muligt at modtage og sende data fra og til flere forskellige systemer og derved sikre en 100% visning af relevante kundedata i nær realtid.

 

Internt er systemet tilsvarende med til at sikre en effektiv og sikker håndtering af forretningskritiske data via en række komplekse flows, der blandt andet håndterer PDF-dokumenter, fakturaer og betalingspåmindelser.

 

Driftsikkerheden er optimeret, og systemdesignet sikrer, at der nu kan skaleres op (og ned) for services efter behov. Fx ved store datastrømme​. Ligesom der er mulighed for at tilføje nye services efter behov og ambitioner​.

 

En sammenhængende platform

  • Agillic er kommunikationsmotoren, integreret med CRM, website, Enreach og mobilapps. Brugerne mødes med personaliseret, relevant og rettidig kommunikation – automatisk og effektivt.

  • Data fra CRM (Microsoft Dynamics), on-prem SQL-servere og PDF/SharePoint-løsninger integreres ved hjælp af Azure services og nye on-prem API'er. Eksisterende systemer er nu koblet til en moderne, skalerbar arkitektur – uden at forstyrre driften.

  • NexusOnes integrationsmotor, bygget på Azure, forbinder alle systemer via Function Apps og Service Bus. Med realtidsdata, “distributed lock” og central dataplatform sikres stabilitet, skalérbarhed og fuldt overblik over kommunikation og historik.

 

Resultater

Med Agillic som omdrejningspunkt og med en unik integrationsmotor i TheNexus har Kræftens Bekæmpelse fået et ét-punkts kommunikationssystem, som ikke alene sikrer kortere time-to-market respons, men som også – med nær realtid opdateringer – giver et 100 % sandt kundeoverblik.

 

Samtidig er det nye Marketing Automation system logisk, brugervenligt, intuitivt, og datastrukturen er nemmere at forstå for de involverede medarbejdere. Arbejdsgange er blevet optimeret. Og opdateringer, der før tog 1 dag, tager nu i mange tilfælde blot 10 min at lave.

 

Løsningen har gjort det muligt at eksekvere og automatisere forretningskritiske kommunikationsflows. Integrationer mellem CRM, hjemmeside og telemarketingsystemet har gjort det muligt at udveksle og berige data samt øge datakvaliteten.

 

Med det nye system setup har Kræftens Bekæmpelse 100% styr på compliance og historik for datas udvikling​.

"…Vi stod på en brændende platform. I dag – blot et år senere – har vi en robust og sammenhængende løsning. Et bemærkelsesværdigt resultat. Båret af et forbilledligt samarbejde mellem vores interne organisation og NexusOne’s dedikerede medarbejdere. Vi har arbejdet som ét team med fælles værdier og en prisværdig transparens – også når projektet løb ind i udfordringer. Ingen af os kunne have gjort det uden de andre…"

Lisbeth Hoeck Coes

Chef for innovation, data og markedsindsigt

hos Kræftens Bekæmpelse

Kb Image1
Kb Image2

Kom et skridt foran alle andre

Sign up til vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra NexusOne. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik