Air Greenland shortlistet til European Excellence Awards

Med kundeklubben Club Timmisa som omdrejningspunkt har Air Greenland endnu engang høstet international opmærksomhed for sine digitale og kundevendte tiltag. Senest er det sket i kategorien ’Data Driven & Automated Communications’ i forbindelse med European Excellence Awards 2021.

Juryen havde i år mere end 800 projekter at vælge imellem, som nu er skåret ned til fem i hver kategori, og til december bliver vinderne offentliggjort.

Endnu engang må vi bare tage hatten af for vores grønlandske venner, som gennem de seneste år har arbejdet målrettet med digital transformation og som med en helt ny kundecentrisk tilgang har opnået overbevisende resultater.

Bag successen ligger et veludviklet data-økosystem med flydende data i realtid. Her er Microsoft Azure Servicebus hjertet, der sender relevant data rundt i Air Greenlands data-økosystem. Alle platforme abonnerer på relevante ændringer fra CRM, Amadeus billetsystem, Marketing Automation og andre specialsystemer, apps og portaler, og så snart disse er i omløb, eksekveres der på dette.

For den enkelte kunde betyder det, at han eller hun kun bliver præsenteret for informationer, der er relevante for den konkrete rejse, destination og/eller kundens personlige præferencer i øvrigt. For Air Greenland betyder det, at man nu har fået aktiveret en lang række automatiserede kunde touchpoints – før, under og efter rejsen.

> Læs mere om Club Timmisa her

> Læs mere om European Excellence Awards her

Kom et skridt foran alle andre

Sign up til vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra NexusOne. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik