Case
Højtflyvende kundeklub, med brug af data i realtid
Leverancer:
Konceptudvikling, Visuel identitet, UX/UI design, App development.
Kunderne er mobile
I nær fremtid vil Air Greenland møde hård konkurrence pga. liberalisering af markedet.
For at vinde denne konkurrence arbejder Air Greenland strategisk med dialog, kundeloyalitet og fastholdelse. Målet er at være passagerernes "Trusted Travel Partner”.
Med en live-opdateret app giver Air Greenland nu sine rejsende en ekstraordinær kundeoplevelse. Før, under og efter flyrejsen. Data og erfaringer fra godt et års drift danner et solidt grundlag for Air Greenland, som i 2020 har lanceret vers. 2.0 af deres Club Timmisa. Og dermed er flyselskabets kundeunivers og -oplevelser løftet til et nyt niveau og nye højder.
Resultatet er højere kundetilfredshed og flere relevante kontaktpunkter. Nøglen er data, der hentes og præsenteres i real tid, så kunden hele tiden har relevant og opdateret information tilgængelig. Med 60 forskellige Air Greenland-destinationer, siger det næsten sig selv, at det er en stor hjælp for den enkelte kunde ’kun’ at blive præsenteret for relevante og aktuelle informationer.
Uanset om det er afrejse- og ankomsttider, reservationer eller aktuelle tilbud om billeje eller overnatning, så får kunder hos Air Greenland løbende relevant og opdateret info via deres Club Timmisa app. Et konkret eksempel er notifikationen om telefonnumre på de lokale Taxa-selskaber i ankomst-byen. Club Timmisa er den rejsendes uundværlige rejsepartner.
"Fra et traditionelt set up med generiske nyhedsbreve har vi i dag flyttet vores kommunikation med kunderne til et helt andet niveau. Vi kan nu segmentere og skabe relevans for den enkelte, og vi kan målrette information, tilbud og services. Både før, under og efter rejsen."
Katja Vahl
Marketing og e-business manager
hos Air Greenland
Løsning og resultat
Løsningen hedder "Club Timmisa" – en datadrevet kundeklub i real tid og et fællesskab for de passagerer, der rejser til, fra og i Grønland. Her konsolideres data mellem forskellige traditionelt isolerede datakilder – Agillic, app, ERP, CRM, Amadeus billetsystem og andre specialsystemer. Her skabes forståelse og kendskab til Air Greenlands kunders ønsker og behov. Og der ageres proaktivt på data og indsigter.
Air Greenland har nu ét omnichannel-økosystem baseret på Azure med Agillic som eksekveringsmotor, hvor integration af data på tværs af kildesystemer gør det muligt at målrette individualiseret content.
Andre cases
Se alle
Paychex
Paychex Europe lægger fundamentet for vækstrejse
Ole Larsen
Effektivisering af helt eller delvist manuelle processer.
Danske Shoppingcentre
Digitalt fordelskoncept og dataplatform baseret på sammenhængende datakilder.
Unilabs
Styrket digital brugeroplevelse og effektivisering af vitale processer
Kom et skridt foran alle andre
Sign up til vores nyhedsbrev.
Tak for din interesse i NexusOne. Vi glæder os til at dele mere af vores verden med dig, og via vores nyhedsbreve levere inspiration til, hvordan du kommer et digitalt skridt foran alle de andre.