
Case
Vellykket Agillic-implementering kvalificerer kommunikationen med potentielle donorer
Kunde:
World Wildlife Foundation
Leverancer:
Agillic Marketing Automation, Dataintegrationer, og datamodellering, Microsoft Azure Cloud, Projektledelse
WWF er verdens største naturbevarende organisation. I Danmark har WWF Verdensnaturfonden ca. 100 medarbejdere, der arbejder med naturbevarende- og naturgenopretningsprojekter i hele verden. Der fundraisers fra private, fonde og virksomheder for at redde naturen og de vilde dyr – og skabe en bæredygtig fremtid for alle Jordens mennesker.
Med en vellykket implementering af marketing automation-platformen, Agillic, i WWF’s digitale systemlandskab har organisationen indfriet to afgørende mål: en markant effektivisering af arbejdet med personaliserede og relevante budskaber samtidig skabt fundamentet for øget engagement blandt donorerne.
Behovet for at skalere og optimere WWF’s kommunikationsplatforme er aktualiseret af en markant øget interesse i befolkningen for netop naturagendaen, og at WWF’s database med potentielle donorer derfor er vokset eksponentielt inden for de seneste år.

Antallet af relevante kommunikationskanaler er vokset tilsvarende. Og dermed også kompleksiteten og rækken af ønsker til en automatiseret omnichannel-løsning.
Det var på den baggrund, at vi blev valgt som partner til at designe og implementere Agillic – en centralstyret og skalerbar kommunikationsplatform. Implementeringen af Agillic omfattede også en gnidningsfri integration med organisationens eksisterende CRM-system.
På den måde har vi etableret en solid og skalerbar kommunikationsplatform, der kan håndtere store mængder donordata på en intelligent måde. Og WWF har i dag mulighed for at levere personaliserede og relevante budskaber på tværs af forskellige kanaler som e-mail og websider. Og på sigt også WWF’s sociale medier og andre kanaler.

Den solide systemintegration mellem CRM-system og Agillic, betyder også, at alle relevante donoroplysninger – som f.eks. donationer, engagementshistorik og præferencer –automatisk bliver synkroniseret. Det giver WWF mulighed for – via Agillic – at udsende målrettede nyhedsbreve og kampagner med relevant indhold for hver enkelt donor i nær-realtid.
Som en del af den samlede løsning leverede vi også skræddersyede afmeldelsessider, integration af nyhedsartikler via RSS-feed og etablering af en unik datamodel, der strukturerer komplekse donoroplysninger. Og så sørgede vi for, at WWF’s interne team blev grundigt trænet i at bruge Agillic. Med de nødvendige tekniske færdigheder kan WWF i dag administrere deres kommunikationsflows selvstændigt og uden at være afhængig af løbende ekstern support.
Donorerne modtager nu relevante opdateringer, der knytter sig til deres præferencer og donationer, og samtidig sikrer integrationen mellem CRM-systemet og den nye platform, at WWFs interne processer er blevet effektiviseret.
Andre Cases
Se alle

Paychex Europe
Paychex Europe lægger fundamentet for vækstrejse

Kræftens Bekæmpelse
Kræftens Bekæmpelse fremtidssikrer marketing automation og infrastruktur i stor digital transformation

Dagrofa Foodservice
Datahåndtering og processtyring i CRM skaber sammenhæng hos Dagrofa Foodservices forskellige forretningsområder

Air Greenland
Digital pioner i polarhimlen
Kom et skridt foran alle andre
Sign up til vores nyhedsbrev.
Tak for din interesse i NexusOne. Vi glæder os til at dele mere af vores verden med dig, og via vores nyhedsbreve levere inspiration til, hvordan du kommer et digitalt skridt foran alle de andre.