Marketing Automation løftede score på Trustpilot

12. marts 2021

 

Udfordringer med mindre positive eller direkte negative anmeldelser på Trustpilot er kendt for de fleste virksomheder – også selv om kundeanalyser viser et andet og mere positivt billede af kundetilfredsheden.

Hos Danløn, der er en del af Lessor Group, har en enkel og velgennemført kampagne – med brug af Agillic marketing automation platform – mangedoblet antallet af anmeldelser på Trustpilot og samtidig løftet scoren markant.

Oplevelsen hos Danløns kundesupport var, at den aktuelle score ikke afspejlede den reelle kundetilfredshed. Danløn satte derfor et mål om at skabe en større overensstemmelse mellem den positive kundefeedback, de får i deres kundeservice og virksomhedens score på Trustpilot. Kravet var, at anmeldelserne skulle være reelle og ikke være påvirket positivt eller negativt.

Med hjælp fra NexusOne blev der sat et flow op i Danløns marketing automation-platform, Agillic, så alle modtagere af Danløns nyhedsbrev, i løbet af en uge i januar 2021, fik en opfordring om at anmelde deres lønsystem på Trustpilot.

Samtidig satte Danløn et mål op, så alle anmeldere fik en respons fra Danløn inden for et døgn. Der blev takket for gode anmeldelser, og der blev fulgt op på de mindre gode.

Resultatet blev et løft af Danløns TrustPilot-score fra 3,6 til 4,6 og dermed en markant bedre positionering.

Sidegevinsten er et positivt bidrag til Danløns SEM-aktiviteter, og med et automatiseret onboarding-flow og opfølgende invitationer, får alle brugere af Danløn nu løbende en reminder og opfordring til at give feedback til Danløn – og på TrustPilot.

Opsætningen i Agillic blev supporteret af NexusOne men i øvrigt håndteret af Danløns digitale marketing team.

 

> Vil du læse mere om Lessor Groups vækstrejse?

Kom et skridt foran alle andre

Sign up til vores nyhedsbrev.

Sign up for at modtage kommunikation fra NexusOne. Ved at tilmelde dig bekræfter du, at du har læst og accepterer vores privatlivspolitik