Gnidningsfri integration af Microsoft CRM og Agillic Marketing Automation
3. august 2024
Mange virksomheder benytter allerede i dag Microsoft Dynamics 365 CRM som det centrale CRM-system. Bruger I eller overvejer I at bruge Agillic til den kundevendte kommunikation, kan I opnå en lang række fordele ved at integrere de to teknologier tæt og dybt, og – vigtigst af alt – med markante værdiskabende resultater.
NexusOne skaber tæt integration mellem Agillic og Microsoft
NexusOne er førende, når Agillic skal integreres med Microsoft Dynamics 365 CRM, Microsoft PowerBi og Microsoft Azure Cloud. I denne artikel vil jeg præsentere dig for potentialet i en gnidningsfri integration.
At gøre virksomhedens Marketing Automation-system til en integreret del af virksomhedens Microsoft teknologi-stack er en ambition, som mange virksomheder gerne vil have indfriet.
Flere benytter allerede i dag Microsoft Dynamics 365 CRM som virksomhedens centrale CRM-system. Og bruger man – eller overvejer man at bruge – Agillic til den kundevendte kommunikation, kan man opnå en lang række fordele ved at integrere de to teknologier tæt og dybt, og – vigtigst af alt – med markante værdiskabende resultater.
Hvorfor er gnidningsfri integration så vigtig?
Når vi i dag ønsker at ramme vores kunder med personlig og præcis kommunikation og information, er vi afhængige af de data, vi har om kunderne. Ikke bare grundlæggende data som fx. navn, bopæl, etc., men også i meget høj grad data baseret på den enkeltes adfærd. Her er Agillic unik og i kombination med Microsoft, er mulighederne næsten ubegrænsede.
Agillics Chief Solution Officer - Bo Sannung udtaler:
"NexusOne er en værdifuld partner for Microsoft kunder, der ønsker at udnytte det fulde potentiale af marketing automation og personaliseret kommunikation.
Gennem vores samarbejde har vi set betydelige forbedringer i måden, vores fælles kunder kan udnytte data på tværs af platforme. NexusOnes integration mellem Agillic og Microsoft Dynamics 365 CRM muliggør en strømlinet dataintegration mellem platformene, intelligent kundeindsigt og medvirker til at løsningerne kommer hurtigt i markedet.
NexusOne har en evne til at tilpasse og udvikle specialiserede løsninger, der integrerer vores platform med Microsoft løsninger, og vi ser frem til at fortsætte og udbygge samarbejdet med NexusOne.”
Baggrund: Hvad er Agillic og Microsoft Dynamics 365 CRM?
Agillic er en førende platform inden for marketing automation, der har specialiseret sig i at levere personaliserede kundeoplevelser. Platformen gør virksomheder i stand til at anvende datadrevne insights og indhold til at skabe relevante og tidssvarende interaktioner på tværs af kanaler.
Agillic har stærke integrationsmuligheder til andre platforme – herunder Microsoft – via veludbyggede API’er og en hel unik og tilpasningsvenlig kundevendt datamodel.
Microsoft Dynamics 365 CRM, på den anden side, er en del af Microsoft Dynamics 365 suiten og fokuserer på kundehåndtering og relationer (CRM). Microsoft Dynamics 365 CRM er i dag en særdeles moden og førende CRM-platform og benyttes i tusindevis af salgsorienterede virksomheder verden over.
Microsoft Dynamics 365 CRM hjælper virksomheder og organisationer med at administrere og analysere kundeinteraktioner, styrke salgs- og marketingprocesser og forbedre kundeservicen.
Hvordan integreres Agillic og Microsoft Dynamics 365 CRM?
NexusOne-integrationen mellem Agillic og Microsoft Dynamics 365 CRM skaber en robust løsning, der maksimerer værdien af kundedata og effektiviserer kommunikationsprocesserne.
I NexusOne anvender vi en række velafprøvede og forfinede metoder og værktøjer for at sikre, at data flyder uhindret og i realtid, hvor det er nødvendigt mellem de to platforme. Dette inkluderer brugen af API'er og middleware-løsninger, som sikrer, at alle data er konsekvent opdaterede og synkroniserede på tværs af systemerne.
Vi har udviklet og udbygger løbende dataintegrationsproduktet NXO DIP, som er bygget på Microsoft Azure Cloud teknologien, og som sikrer dataudveksling i realtid mellem forskellige platforme – herunder Microsoft Dynamics 365 CRM og Agillic. Derfor er relevante og opdaterede kundedata altid tilgængelige i netop den kontekst, der er relevant, og sikrer dermed at kundeoplevelsen er personlig, nærværende, relevant og værdiskabende.
NXO DIP (Data Integration Platform) integrationen mellem Microsoft Dynamics 365 CRM og Agillic
Her skal jeg kort ridse op, hvor NXO DIP udmærker sig:
Forbedret kundesegmentering:
Ved at kombinere dybdegående og relevante kundedata fra Microsoft Dynamics 365 CRM med Agillics avancerede marketing automation kapaciteter, kan vi skabe mere præcise og effektive dynamiske kundesegmenter. Dette fører til mere målrettet og relevant kommunikation.
Automatiseret personlig kommunikation:
Integrationen gør det muligt for marketingteams at automatisere personaliserede kundeoplevelser ved at anvende realtidsdata fra kundens interaktioner og adfærd. Dette betyder, at al kommunikation er tilpasset den enkeltes præferencer og tidligere handlinger, hvilket øger engagement, konverteringer og kundeoplevelsen.
Målrettet marketing på tværs af kanaler:
Med en integreret løsning kan vi køre kampagner på tværs af flere kanaler – fra e-mail til sociale medier og mobilapps – med en konsistent og sammenhængende tilgang. Dette sikrer en ensartet kundeoplevelse, uanset hvor interaktionen finder sted.
Forbedret ROI på marketing:
Den kombinerede kraft af Agillic og Microsoft Dynamics 365 CRM giver marketingteams mulighed for at optimere deres kampagner i realtid baseret på detaljerede performance analytics. Dette fører til bedre allokering af ressourcer og højere afkast af marketinginvesteringer (og i denne sammenhæng kan man med fordel bruge Microsoft PowerBi med NexusOnes tilpassede Agillic/Microsoft datamodel).
Kom et skridt foran alle andre
Sign up til vores nyhedsbrev.
Tak for din interesse i NexusOne. Vi glæder os til at dele mere af vores verden med dig, og via vores nyhedsbreve levere inspiration til, hvordan du kommer et digitalt skridt foran alle de andre.