KB 1500 650

Kræftens Bekæmpelse fremtidssikrer marketing automation og infrastruktur i stor digital transformation

Kunde:

Kræftens Bekæmpelse

 


Leverancer:

Agillic Marketing Automation, Microsoft Azure Cloud, Dataintegrationer


UDFORDRING

 

Kræftens Bekæmpelse, en af Danmarks største og mest betydningsfulde NGO’er, arbejder for at reducere antallet af kræfttilfælde, øge overlevelsesraten og forbedre livskvaliteten for kræftramte og deres pårørende. Organisationen finansieres næsten udelukkende af indsamlede midler, hvor 97% af indtægterne kommer fra befolkningen og 3% kommer fra det offentlige. Dette gør effektiv og personlig kommunikation afgørende for deres succes.

 

Kræftens Bekæmpelses ældre marketing automation-system var blevet en udfordring. Systemet, placeret på egne servere og nær end-of-life, kunne ikke længere imødekomme organisationens krav til modernitet og skalerbarhed. Der opstod derfor et stort behov for at implementere et nyt system og udvikle en ny sky-baseret platform, der kunne sikre datahåndtering langt ind i fremtiden.

 

 

LØSNING

 

At erstatte et forretningskritisk system kræver planlægning og præcision. Gennem et grundigt analysearbejde blev behov, ønsker og mål omhyggeligt afdækket. Resultatet var et detaljeret roadmap, der både skitserede målarkitektur og leverancemetode. Den nye løsning bestod af flere delelementer, som hver især repræsenterede milepæle i projektet. 

 

Ved at implementere Agillic som det nye marketing automation-system blev kommunikationsindsatserne gentænkt og strømlinet. Det understøttede Kræftens Bekæmpelses høje ambitionsniveau om mere data-drevet og personaliseret kommunikation.

 

For at understøtte en fleksibel og skalerbar infrastruktur, etablerede vi en event-baseret integrationsstruktur placeret i Azure. Denne tilgang sørger for at data opdateres i nær realtid og distribueres sikkert på tværs af alle relevante systemer.

Der blev implementeret integrationer mod CRM-system, websitet og telemarketing-systemet, som gjorde det muligt at udveksle og berige data, udsende kommunikation samt udføre andre forretningskritiske opgaver. Dette skabte synergier på tværs af organisationens mange afdelinger og indsatsområder.

KB 1080 830

RESULTAT

 

Denne omfattende digitale transformation er ikke blot en modernisering og fremtidssikring af Kræftens Bekæmpelses teknologiske fundament.

 

Løsningen imødekommer også de forskelligartede og udviklende behov deres medlemmer, donorer og andre interessenter har. Projektet har således styrket organisationens evne til at kommunikere effektivt og personligt med alle deres målgrupper.

 

Dyb forståelse for eksisterende og nye målgrupper, samt datadrevet kommunikation er afgørende for at skabe værdifulde relationer og dermed gøre passive følgere til engagerede medlemmer.  

 

Nye medlemmer og donorer, samt en stærk loyalitet er essentiel for Kræftens Bekæmpelses fortsatte arbejde, vækst og succes.