Human E Contract

The Human e-Contract

Kunde:

Danløn - en del af Paychex Europe


Leverancer:

Konceptudvikling, kreativ udvikling, teknisk- og webudvikling 


Udfordring


I Danmark er 2/3 af de beskæftigede i den private sektor ansat i en SMV. Kun de færreste af dem har dedikerede HR-ressourcer, og dermed bliver det menneskelig aspekt overset og negligeret i det daglige.  


Med ønsket om at gøre HR tilgængeligt for alle virksomheder uanset størrelse og branche, lancerede Danløn - et Paychex brand - en digital HR-løsning under navnet Danløn HR. Men HR opfattes som en unødvendig og dyr luksus for mange SMV’er, og det var sværere end forventet at penetrere markedet.  



Løsning


På baggrund af data og viden identificerede vi de tidspunkter, hvor behovet for HR er størst. Det viste sig at være i forbindelse med ansættelser af nye medarbejdere, hvor alt for mange arbejdsgivere ender med at gøre brug af standardiserede ansættelseskontrakter, fundet i hurtige onlinesøgninger.  



Men en kontrakt er mere end at få papir på hinanden. Det er et menneskesyn, der er med til at tegne virksomheden udadtil. Og i et arbejdsmarked hvor det er svært at tiltrække kvalificerede medarbejdere, er det som virksomhed vigtigere end nogensinde at kunne vise sit værd for omverdenen.  



Ved at trække på viden og indsigter i hvad der giver medarbejderne værdi i deres arbejdsliv, satte vi en ny standard når det gælder ansættelseskontrakter. En særlig udarbejdet kontrakt der gør op med at anskue en ansat som en del af maskinen, og i stedet ser dem som et værdifuldt menneske, der er med til at sikre overskud over hele linjen i virksomheden.  



Så hver gang en arbejdsgiver var på udkig efter en ansættelseskontrakt, mødte vi dem med vores optimerede standardkontrakt og anbefalinger til hvordan en kontrakt udfyldes så den ikke bare følger loven, men også tilgodeser individet. Og dermed virksomheden. 



Resultat 


For at fange målgruppen når behovet for Danløn HR var størst, blev Den Human-e-Kontrakt lanceret på et SEO-stærkt subsite, der baseret på specifikke søgeord og termer sikrede topplaceringer i relevante søgninger.  



Via relevant online tilstedeværelse på LinkedIn og udvalgte branchemedier blev værdien af HR udfoldet yderligere, og understregede hvordan Danløn HR kunne løse langt de fleste administrative udfordringer, der eksisterer i en SMV.  



Den Human-e-kontrakt blev på den måde ikke kun en markedsføring af Danløn HR-produktet, men gav også den enkelte virksomhed mulighed for at finjustere og fortælle om egne værdier. En altafgørende evne for at kunne tiltrække de dygtige medarbejdere, der er så stor rift om. 



Allerede den første måned leverede Den Human-e-kontrakt markante resultater. Antallet af webbesøg steg eksplosivt, og hele 65% af de besøgende downloadede kontrakten og salget af Danløn HR blev fordoblet.  



En simpel og effektiv løsning, hvor produktet dybest set markedsførte sig selv og samtidig positionerede Danløn HR som et brand med overskud til at gøre en forskel for langt mere end bare en bundlinje.