Dagrofa

Datahåndtering og processtyring i CRM skaber sammenhæng

Kunde:

Dagrofa Foodservice


Leverancer:

Projektledelse, Microsoft Dynamics365 CRM, Dataintegrationer


UDFORDRINGEN


Dagrofa Foodservice (DGFS) er en ledende totalleverandør til foodservice-sektoren i Danmark. De betjener en bred vifte af kundesegmenter, fra lokale caféer til hoteller og Michelin-restauranter, med et omfattende sortiment på over 35.000 unikke varenumre.

 

Organisationen har et landsdækkende distributionsnet og 29 lokale Cash & Carry butikker, som giver kunderne mulighed for at få varerne leveret eller hente dem selv.

 

En del af DGFS’ succes kan tilskrives datahåndtering og processtyring. De har i samarbejde med Nexusone udviklet en løsning, der centraliserer kunde-stamdata, understøtter kompleks tilbudsgivning og integrerer data fra forskellige systemer. Det giver et holistisk billede af deres kunder og nogle robuste processer.

 

LØSNINGEN


For at imødekomme udfordringerne med datahåndtering og processtyring blev der implementeret en omfattende IT-løsning for DGFS. Denne løsning inkluderede Dynamics CE Sales, en SQL-baseret dataplatform samt et rammeværk for event-baserede integrationer i Azure. 

 

Dynamics CE Sales (CRM) blev kerneplatformen for alle kunde-stamdata. Dette system centraliserer information, hvilket giver DGFS et enkelt sted at overskue, udvikle og modne deres kundebase. Samling af data gør det muligt for DGFS at have et overblik over deres kunder, hvilket er essentielt for at kunne levere skræddersyet og effektiv service.

 

For at understøtte dette overblik yderligere, integreredes CRM med en SQL-baseret dataplatform. Denne platform gør det muligt for andre systemer at tilføre data, som CRM kan indlæse. Tilsvarende at CRM lægger data ud, som andre systemer kan læse. Ved at flytte alle disse datapunkter får forretningen et 360-graders billede af deres kunder og data kan fordeles i økosystemet.

 

Projektet inkluderede ligeledes et event-baserede integrationsrammeværk i Azure. Disse integrationer muliggør, at data flyder problemfrit og nær real-tid mellem systemerne. Dette skaber sammenhængende og effektiv datahåndtering. Ved at sikre en gnidningsfri dataudveksling kan DGFS reagere hurtigt på ændringer og behov i markedet, hvilket styrker deres konkurrencedygtighed og kundetilfredshed.

 

Dagrofa (1)

RESULTATET


Resultatet er en løsning, der giver DGFS en standardiseret processtyring i Dynamics. Fra det ukendte kundeemne på en messe, til det første underskrevne tilbud og den efterfølgende videreudvikling af kunden – alle processer beriget med den seneste kundedata.

 

Øget indsigt og servicekvalitet:

 

Dynamics giver et 360-graders billede af kunderne, så DGFS' konsulenter hurtigt kan danne sig et overblik og levere mere præcise og relevante tilbud, hvilket forbedrer kundeoplevelsen og styrker relationerne. Større indsigt, skaber bedre forudsætninger for konvertering og salg. 

 

Forbedret kontrol over data:

 

DGFS kan kontrollere, hvor deres data holdes, hvordan den beriges og hvem der skal have den. De kan levere og modtage data via dataplatformen hvilket sikrer historik, og fordeling af data på tværs.

 

Effektiv integration:

 

Nye områder og tiltag integreres løbende i løsningen, hvilket kan gøres enkelt og hurtigt, da dataplatforme og dataudveksling er understøttet af en standardiseret tilgang. Standardisering understøtter innovation og hurtig udvikling.

 

Samlet set har indsigt i kunden, stærke processer og en standardiseret IT-løsning været en central faktor i DGFS' succes. Denne case viser, hvordan gennemtænkt datahåndtering og processtyring kan transformere forretningsprocesser og skabe sammenhæng på tværs af forskellige forretningsområder.