Cases

Conscia

Dataindsigt og en agil CRM-løsning leverer markante resultater

Conscia

Dataindsigt og en agil CRM-løsning leverer markante resultater

Udfordringen

Conscia leverer it-infrastrukturløsninger og 24/7-services inden for sikkerhed, netværk, datacenter og cloud. Sammen med deres kunder arbejder Conscia målrettet for at få det størst mulige udbytte af de nyeste teknologier. Conscia Group er mere end 650 medarbejdere fordelt i 6 lande - Sverige, Norge, Holland, Tyskland, Slovenien og Danmark hvor hovedkvarteret også ligger. Conscia ønskede at få understøttet deres pipeline management og bringe kunden ind i hjertet af deres forretning. Det er vigtigt, at salget og salgsindsatsen drives af facts, hvor indsigter fra kunde- og produktdata bruges særdeles aktivt i salgsarbejdet.

Løsningen

Conscias Pipeline management understøttes nu af NexusOnes PowerBI-løsning, som bl.a. gør det muligt for Conscia at forbedre hele salgsprocessen, mulighed for at forudsige fremtidige forretningsresultater på tværs af 6 lande, analysere forskellige salgsstrategier for de lokale virksomhedsledere og forbedre styring og allokering af ressourcer for at kunne lukke eller følge op på salgsmuligheder.

Ovenstående er tæt integreret til Microsoft Dynamics CRM-løsningen, som vi i fællesskab løbende udbygger til at være det uundværlige omdrejningspunkt for Conscias salgsindsats. NexusOne håndterer både CRM-udvikling, dataintegrationer og løbende udvikling af indsigtsfulde dashboards i Microsoft PowerBi - med fokus på forretningsmæssig værdiskabelse ud fra data - hentet på tværs hos Conscia.